magicznaplaneta.pl

Elektronika i Multimedia

Biznes

Money back czy punkty i rabaty? Który program lojalnościowy wybrać?

Bez programów lojalnościowych trudno jest uzyskać długoterminowe, stałe zyski ze sprzedaży różnych towarów. Jest to bowiem jeden z najskuteczniejszych sposobów na pozyskanie grona klientów, którzy będą dokonywać regularnych zakupów. Programy lojalnościowe można wdrożyć praktycznie w każdej branży, dlatego są atrakcyjne dla wielu biznesów. Jeśli zastanawiasz się, jak powinien wyglądać Twój program lojalnościowy, Sprawdź, czym charakteryzują się klasyczne programy z punktami do zbierania i programy typu money back.

Cechy programów lojalnościowych z punktami do zbierania

Program lojalnościowy w tradycyjnej wersji polega na zbieraniu punktów za kolejne zakupy. Punkty są przyznawane zarówno za wydaną kwotę, jak i za zakup konkretnych produktów. Liczba punktów przyznawanych za zakupy jest określona w regulaminie akcji. Uzyskane punkty uczestnik programu lojalnościowego może wymieniać na atrakcyjne nagrody rzeczowe lub pieniężne. Lista nagród dostępnych w programie jest określona w katalogu wraz z zasadami odbioru uzyskanych nagród.

Tradycyjny program lojalnościowy przygotowany z https://i360.com.pl/programy-lojalnosciowe/ umożliwia również uzyskiwanie rabatów na zakupy. Wysokość rabatu rośnie wraz ze stażem uczestnictwa w programie i wysokością kwot wydawanych na kolejne zakupy. Im większa jest aktywność uczestnika programu, tym korzystniejsze są profity, które mu przysługują. Minusem programów lojalnościowych polegających na zbieraniu punktów jest brak dostępu do gotówki i ograniczony czas trwania akcji.

Programy lojalnościowe money back

W programach lojalnościowych typu money back uczestnik uzyskuje zwrot części wydatków na zakupy. Zwrot wydatków trafia na jego konto w formie gotówkowej. Uczestnik może następnie wydać odzyskaną gotówkę na dowolny cel. W takim programie uczestnicy cenią sobie elastyczność dysponowania pieniędzmi i szybkość uzyskania nagrody za dokonane zakupy. 

Minusem programów lojalnościowych money back jest jednocześnie jego zaleta, czyli wypłata zwrotu gotówki na konto. Pieniądze wpływają na konto osobiste, dlatego uczestnik dowolnie nimi dysponuje. Zwrot nie trafia na konto do wykorzystania na zakupy w danym sklepie ani nie przyjmuje formy bonu pieniężnego. Z tego powodu nie można mieć pewności, że konsument wyda odzyskaną gotówkę w tym samym sklepie. 

Większość marek wciąż stawia na klasyczne programy lojalnościowe z punktami do zbierania. Dzięki nim ma pewność, że zachęci klientów do ponownego skorzystania z ich oferty.